A+ R A-

INTEGRACJA I GRA W BOCCIE

 
Dzisiejszy dzień spędziliśmy wyjątkowo aktywnie. Wybraliśmy się pieszo w odwiedziny do zaprzyjaźnionej szkoły- Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Łupkach, by pograć z jej uczniami w boccie.
Czekali tam na nas cierpliwie, przygotowani wraz ze swoimi nauczycielami. Gdy poznaliśmy zasady dotąd obcej dla nas gry, rozpoczęliśmy rozgrywki w drużynach. Boccie to gra przyjemna, spokojna, wymagająca skupienia, by właściwie wymierzyć ruch i odległość, uczyła także pokory do wszystkiego - do samych siebie i innych ludzi, zrozumienia do otaczającego nas świata.
Uczniowie odwiedzanej przez nas szkoły podziękowali nam za naszą wizytę. Nie zabrakło słodyczy i uśmiechów.
To, co usłyszałam od moich uczniów to to, że dzisiaj nauczyli się od uczniów SOSW w Łupkach dostrzegać i cieszyć z małych rzeczy i że czasem warto doświadczyć, by się przekonać.
Dystans 10 km, który musieliśmy pokonać pieszo tam i z powrotem również był dla nas próbą naszych możliwości. Możemy być z siebie zadowoleni. To była wyjątkowa lekcja.
Dziękuję Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Łupkach, nauczycielom i uczniom za ciepłe przyjęcie, a młodzieży kl. 3 HS za aktywny udział w wydarzeniu zrealizowanym w ramach Projektu Emp@tyczna Klasa - Dzień Tolerancji.
Wychowawca klasy 3HS
Ewelina Waszkiewicz

Stop przemocy

W dniach 1-19 listopada nasza szkoła włączyła się wraz z Młodzieżowe Centrum Kariery OHP Pisz w KAMPANIĘ 19 DNI PRZECIWKO PRZEMOCY I KRZYWDZENIU DZIECI I MŁODZIEŻY.
W ramach akcji odbyło się szereg działań mających na celu uwrażliwienie młodego człowieka na ludzką krzywdę, kształtowanie postawy empatii, bezpieczeństwa, szacunku wobec drugiego człowieka, odpowiedzialności i odpowiedzialności za innych, prawa życia bez strachu, m.in.
- WARSZTATY, na których uczniowie wykonali prace plastyczne, plakaty informacyjne, gazetki szkolne z hasłami nawiązującymi do kampanii pt. „MÓWIMY - NIE - PRZEMOCY”;
- DZIEŃ POMARAŃCZOWEJ WSTĄŻKI;
- KONKURS PLASTYCZNY pt. „STOP PRZEMOCY I CYBERPRZEMOCY”;
- POMARAŃCZOWE SPACERY;
- SPOTKANIA z pedagogiem specjalnym i psychologiem szkolnym, których tematem było przeciwdziałanie przemocy i cyberprzemocy rówieśniczej;
- UDZIAŁ W WEBINARIUM pt. „Kocham nie krzywdzę”, „10 sekund nie odwracaj wzroku. Reaguj!”
Prowadzone działania w ramach kampanii mają OSTRZEGAĆ, ZWRACAĆ UWAGĘ, UCZYĆ, WIDZIEĆ WIĘCEJ I LEPIEJ...
To tylko część zaplanowanych działań. Kampania nadal trwa…
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
Marzena Grabowska
Beata Puchalska

Lekcje on-line z „Niezwycieżonymi”

Lekcje on-line z „Niezwycieżonymi” uważamy za otwarte. Klasy 2: TI i TH uczestniczyły 14 listopada w zajęciach. Pierwszym tematem spotkania była Obława Augustowska – najtragiczniejsza pod względem ofiar i skali działań akcja sowieckiego NKWD oraz Ludowego Wojska Polskiego i Urzędu Bezpieczeństwa w Polsce. Celem tej operacji było rozbicie oddziałów partyzanckich walczących w Puszczy Augustowskiej i na pobliskich terenach.
W przypadku drugiego zagadnienia, tematem przewodnim była kwestia żołnierzy wyklętych oraz ich walka z nową, komunistyczną władzą.
M. Woźniak

EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW -5.Edycja!

Uczniowie klas pierwszych w swoich 5-osobowych zespołach rywalizowali w zmaganiach językowych, a ich wiedzę sprawdzały:
quizy, frazeologizmy ,łamańce językowe,biegane dyktando, koło fortuny, piosenki w różnych językach oraz slang internetowy. A wszystko w sprzyjającej atmosferze dobrej muzyki
Zwycięzcami zostali reprezentanci klasy 1 TS a kolejne miejsca zajęli:
2-kl.1 TŻ
3-kl.1 TH
4-kl.1 TI
Dyplomy i vouchery na odroczenie sprawdzianów dla całej klasy oraz drobne upominki wręczył pan Dyrektor- Paweł Bazydło.
Dziękujemy nauczycielom :
Marzenie Grabowskiej
Agnieszce Żarskiej
Wiolecie Kręciewskiej
Annie Trupacz oraz
p. Vice Dyrektor- Sylwii Ożarowskiej
za zaangażowanie i kreatywność.
Pragniemy skierować swoje podziękowania również naszym hostessom- Sylwii Rydzewskiej oraz Amelii Gałązce (2 H), a także p.Beacie Dobrzyckiej oraz p.Grzegorzowi Puchalskiemu za gościnność biblioteki.
Na koniec również dziękujemy p. Ewie Chojnowskiej.